Napjainkban nagyon fontos a reklám, ezért a nagyobb vállalkozások is komolyabban veszik a marketing tevékenységet. Ebben az esetben, kisebb ajándéktárgyakat osztogatnak az embereknek. A reklámajándék emblémázás során, erre a kis tárgyra rákerül a vállalkozás neve vagy címe, esetleg a jelmondata. Ezek a reklámajándékok, jellemzően kisebb értékű tárgyak, amit a mindennapi életben rendszeresen használtban vannak, amelyeket a vállalkozások a saját képükre formálhatnak. A tárgyak lehetnek kulcstartók, táskák, tollak, sapkák, esernyők, mobiltelefon tartók, stb.
Azok a vállalkozok, akik azt tervezik, hogy reklámajándékokkal szeretnék népszerűsíteni a vállalkozásukat, csupán egy pár dolgot kell tudniuk ahhoz, hogy kiválasszák a megfelelő tárgyakat. Ahhoz, hogy kiválasszák a megfelelő tárgyakat, meg kell határozni, hogy hány embert szeretnének megcélozni vele. A reklámajándék emblémázás során, ezekre a tárgyakra rákerülnek azok az információk, amiket meg szeretnének osztani az emberekkel. Ezeket az ajándékokat, a legtöbb esetben a vállalattal kapcsolatos eseményeken osszák szét.